مقدمه ای ازانجمن حمایت از بیماران سرطانی فدک

احتراما انجمن حمایت از بیماران سرطانی فدک ابتدا در سال ۱۳۸۹ با حضور جمعی از افراد متعهد و دلسوز با علم به اینکه دستگیری از اقشار آسیب پذیر خدمت و یا عبادت محسوب میگردد و با اعتقادی راسخ در این وادی که یک را خطیر و به همان اندازه از زیبایی معنوی برخوردار است . به این عرصه پا گذاشته و بنیانگذار انجمن فدک بوده اند لذا با گذشت دو دوره از تمدید این مجوز توسط پلیس اطلاعات و امنیت بسیار خرسندیم که توانسته ایم با توکل به خداوند و خیرین و نیکوکارانی که حتی به کرات مشاهده شده برای یک بیمار مبتلا به سرطان چنان احساسات و عواطف انسانی ،نمایان می گردد. که بغض ها و اشک ها بدون کنترل و بی اختیار جاری می گردد. آری یک کودک در سن یک سالگی به اختیار خودش به این بیماری مبتلا نگردیده و گاهاً تقدیر ها اینگونه می باشد . چون مصلحت الهی بالاترین و یا حتی بهترین تقدیرهاست و شاید بعضی برای امتحان بعضی از بندگان این چنین می باشد . که آیا ترحم به هم نوع خود می نمائیم تا انتظار از خالق خود داشته باشیم .!! آری همه ی ما با این جمله زیبا که اآیا با هزار تومن چه کار میشود کرد ؟!! ذهنمان آشناست اما با یکی شدن و یک هم بستگی می توانیم هزینه های جاری و ساری این عزیزان را متقبل شویم . هر چند درد را نمی توان خرید و یا هزینه هایش را متقبل شد .؟!! پس گاهاً هم دلی و هم زبانی کار سازتر میتواند باشد ...؟!!! پس زمانی را برای این عزیزان که چشم انتظارند . به بیماران و بجا آوردن صله ارحام بگذاریم. قطعا کمک بزرگی را هدیه کرده ایم و فقط اجر این کار خیر را خداوند میداند و عمق وجود افراد مبتلا به این بیماری ...؟!!! پس بیائیم و یک عهدی را در خودمان بوجود بیاوریم یا وحدت رویه شکل بگیرد و انشاءاللّه روزی برسد که هیچ بیماری در کشورمان نباشد .

جلب مشارکت


فدک سازمانی مردمی است که از ابتدا با تکیه بر جلب مشارکت های مردمی و انواع کمک های انسان دوستانه اعم از نقدی،کالا،خدمات و دانش فنی متولد شده و اداره میشود. گسترش روز افزون حمایت های فدک از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنها و افزایش نیاز به این حمایت ها لزوم توجه به بخش جلب مشارکت فدک و اهداف انسان دوستانه آن را بیشتر میکند.از این رو این بخش برای تسهیل فرآیند اهدای کمک نیکوکاران به کودکان مبتلا به سرطان همواره تلاش میکند تا روش های مختلفی را برای اهدای کمک های مردمی به فدک اتخاذ نماید که می توان به افتتاح دفاتر در نقاط مختلف،ایجاد چرخه توزیع قلک و ایجاد سیستم های پرداخت الکترونیکی اشاره کرد.کلیه فعالیت های این بخش با تاکید ویژه بر اصل شفافیت و پاسخگویی صورت می پذیرد و هر کمکی در هر اندازه و نوعی،در فدک جایگاهی والا دارد.بخش جلب مشارکت تلاش دارد منابع مالی لازم برای رسیدن به این هدف والا که در سایه حمایت فدک هیچ کودکی از فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه درمان فوت نخواهدکرد را با جلب مشارکت های مردم تامین کند.برای تماس با بخش جلب مشارکت فدک و کسب اطلاعات درباره روش های کمک به فدک و در صورت تمایل به مشارکت در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با شماره 02632708521 مرکز تلفن جلب مشارکت فدک تماس حاصل فرمایید.

خدمات حمایتی


خدمات حمایتی با سه مجموعه مددکاری روانشناسی و مراکز اقامتی یکی از مهم ترین و اصلی ترین واحد هایی است که مستقیما به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان خدمت میکند .زمانی که کودکی دچار بیماری سرطان می شود تمام ارکان خانواده تحت تاثیر قرار میگیرد و بنابراین همه افراد خانواده نیازمند حمایت همه جانبه مادی،معنوی،رفاهی و اجتماعی هستند. بخش خدمات حمایتی با همکاری تیم درمانی این حمایت همه جانبه را انجام میدهد این بخش بیشترین تماس را با بیماران و خانواده هایشان دارد و هماهنگ کننده فعالیت بخش های مددکاری ،روانشناسی و اقامتگاه است. هدف بخش خدمات حمایتی گسترش چتر حمایت محک است تا خانواده ها بتوانند بدون نگرانی تنها به درمان کودکان خود فکر کنند و کودکان بتوانند شادمانه تر فرایند درمان را طی نموده و آرزوهای آنها از بودن یا نبودن به چگونه زیستن در آینده تغییر کند.


داوطلبان


داوطلب فدک فرد نیکوکاریست که بدون دریافت هیچ وجهی مسئولیت انجام کاری مرتبط به موسسه را برعهده می گیرد.تنها تفاوت داوطلب با یک کارمند موظف در عدم دریافت دستمزد است و در دیگر جنبه ها هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. برای یادآوری جایگاه بلند داوطلبان در فدک شاید تنها ذکر همین نکته کافی باشد که موسس و پایه گذار هیات امنای،هیات مدیره موسسه و نام آورترین پزشک متخصص در زمینه سرطان اطفال همگی به شکل داوطلبانه در فدک فعالیت میکنند موسسه فدک مانند هر بنیاد مردم محور دیگری هویت اجتماعیش را از نیروهای داوطلبش کسب می کند نیروهای داوطلب با برآوردن نیازهای اجرایی فدک، موسسه را در دستیابی به اهدافش یاری می کنند.

تضمین کیفیت


بخش تضمین کیفیت مانند سلسله اعصاب فدک است که بهبود مستمر را میسر میکند. این بخش با ارتباط مستقیم از طریق ذیربطان،نقاط ضعف و قوت را جویا میشود تا در برنامه ریزی های سازمان از آن نقطه نظر ها برای هر چه بهتر طی کردن مسیر تعالی استفاده گردد. این بخش از طریق ارتباط تلفنی و حضوری کلیهء نقطه نظر ها ،نقاط قوت و ضعف موسسه را جمع آوری و بررسی می کند. انتقادات و پیشنهادات برای رفع مسائل فدک به مدیر عامل گزارش داده میشود و پس از بررسی در دستور کار مدیران هر بخش قرار میگیرد .